Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Μάσκες...μάσκες...μάσκες!!

Πέρασε τόσος καιρός...
Δυστυχώς καμιά φορά τα ζόρια της καθημερινότητας και οι υποχρεώσεις (αλλά και η διάθεση που συχνά πιάνει πάτο) μας κρατάει μακριά από κάποια πράγματα που αγαπάμε. Επειδή όμως όλα είναι κύκλος και ότι αξίζει επανέρχεται, να μαστε πάλι!! Εύχομαι να σας βρίσκω όλους καλά και υπόσχομαι πως σιγά σιγά θα περάσω μια βόλτα απ όλους, να δω τι έχετε σκαρώσει!!

Κι όπως λοιπόν πολλές φορές χρειάζεσαι μια σπρωξιά για να κουνηθείς και να πάρεις μπρος, έτσι κι εγώ, πήρα το ρίσκο να καταπιαστώ με κάτι που μέχρι τώρα δεν είχα τολμήσει. Μάσκες! Ναι! Με ρώτησαν κάποιοι φίλοι από τον Πολιστιστικό μας Σύλλογο αν μπορώ να φτιάξω δυο μάσκες, από αυτές τις κλασσικές του θεάτρου, ξέρετε, που η μια είναι λυπημένη και η άλλη χαρούμενη. "Ναι-είπα- θα δοκιμάσω!"

Χωρίς να έχω ιδέα, σκέφτηκα πως ο χαρτοπολτός είναι μια καλή λύση. Βρήκα λοιπόν μια συνταγή και άρχισα. Υλικά? Χαρτί υγείας και ατλακόλ. Και δως του μούλιασμα και δώς του "πλάθω κουλουράκια". Ωσπου τελείωσα μεν με τον χαρτοπολτό αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν και το καλύτερο. Το μείγμα μου είχε μέσα σκληρά κομματάκια και το αποτέλεσμα ήταν πολύ τραχύ. Για να μην σας κουράζω (αν και θα ήθελα να μου δώσετε καμια συμβουλή για τις επόμενες κατασκευές με χαρτοπολτό αν ξέρετε!), έφτιαξα τις μάσκες-καλούπια με τον πολτό και μετά ξεκίνησε το κεφάλαιο γυψογάζα. Γυψογάζα έπιανα επίσης πρώτη φορά στα χέρια μου.

Οι μάσκες αυτές θα χρησιμοποιηθούν σε μια εκδήλωση-παράσταση του Πολιτιστικού Συλλόγου της Ελευθερούπολης. Έχουν ακόμα δουλειά. Οταν είναι έτοιμες θα σας τις ξαναδείξω. Για την ώρα, εδώ είναι τα καλούπια (προ γυψογάζας και σε αρχική μορφή ακόμα) τα οποία έγιναν κάτι σαν αφισσάκι για το προμόσιον της εκδήλωσης μέσω facebook. Θα ακολουθήσει ντύσιμο με τη γάζα, βάψιμο, λαβές κλπ...






...κι επειδή η διαδικασία με τον γύψο μου άρεσε πολύ (και ίσως χρειαστούν κι άλλες μάσκες για την εκδήλωση απ' ότι μου είπαν), ξεκίνησα και καλούπι κατευθείαν πάνω σε πρόσωπο!! Ένα μικρό δείγμα προς το παρόν και θα επανέλθω με την τελική μορφή!!


6 σχόλια:

  1. ...Καλημερα κοριτσι..να σαι καλα..ολοι θελουμε το χρονο μας καποια στιγμη..μου αρεσε τοσο πολυ η μασκα..ειναι τοσο ηρεμο και πραο..το βλεμα λες και παραδοθηκε..το συναισθημα στα ματια και στα χειλια ειναι ιδιο..καθομαι και το χαζευω τοσην ωρα..προσεξε μην χαλασεις αυτο το συναισθημα..χαρουμενη Κυριακη..χαιρομαι που εισαι καλα..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλώς τη Μαρία!!
    Το πρόσωπο-καλούπι, είναι το δικό μου πρόσωπο.
    Προσπαθούσα να είμαι πολύ ήρεμη καθώς το έχτιζα με τη γυψογάζα...και εντελώς ανέκφραστη, σαν να κοιμάμαι, ωστε να μην κουνιέται ο γύψος πριν στεγνώσει και χαλάσει όλο το αποτέλεσμα. Εκτός της μύτης που έγινε μεγαλύτερη από την επιμονή μου με παραπάνω στρώσεις γυψογάζας, όλο το υπόλοιπο νομίζω πως μου μοιάζει..χαχααα!!
    Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που τελείωσα όλο το πρόσωπο και το ένα μάτι...και έπρεπε να κάνω και το δεύτερο μάτι, στα τυφλά!! Ήταν ζόρι γιατί ήδη είχα θέμα με την αναπνοή μιας και είχα κλείσει εντελώς το στόμα και στη μύτη είχα αφήσει δυο πολύυυυυυυυ μικρά ανοίγματα, ήρθε και το δεύτερο μάτι και είπα "Θέε μου βόηθα" !!
    Τελικά τα καταφέραμε. Και για πρώτη φορά είμαι ικανοποιημένη. Στα επόμενες μάσκες που ελπίζω το καλούπι να είναι άλλο πρόσωπο και όχι το δικό μου, πιστεύω πως θα τα παω καλύτερα :-))

    Σ'ευχαριστώ πολύ!!
    Καλή Κυριακή και σε σένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΟ ΤΙ ΓΕΛΙΟ ΕΚΑΝΑ ΔΕ ΛΕΓΕΤΑΙ!!!
    ΣΕ ΦΑΝΤΑΖΟΜΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΤΗ ΜΑΣΚΑ!!
    ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ Η ΜΥΤΗ, ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΣΚΑΣΕΣ ΝΑ ΣΕ ΓΡΑΨΟΥΝ ΣΤΟ ΓΚΙΝΕΣ!!
    ΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑ!!!
    ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ, ΟΠΟΤΕ ΧΑΛΑΛΙ!!
    ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΧΑΡΤΟΠΟΛΤΟ, ΠΑΝΕ ΕΔΩ
    http://elenartista.blogspot.gr/search/label/%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%84%CF%8C%CF%82

    ΚΙ ΕΔΩ
    http://nelireko.blogspot.gr/search/label/Papier%20mache

    ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ , ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΕΣ ΚΑΛΑ!!!

    ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΧΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΘΥΜΑΜΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ!!!
    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γειά σου Βάγια κι έλεγα οτι έλλειψες πολύ καιρό.Χαίρομαι που επέστρεψες.Να σου πώ κι εγώ γέλασα πολύ σαν την Ρένα!!! είναι αστείο αλλά όμως επειδή ξέρω καλά απο μάσκες κατάλαβα πόση υπομονή ,ηρεμία και δεξιοτεχνία θέλει αυτό που έκανες και σε συγχαίρω!!!Το δύσκολο επίσης είναι μετά να την στοκάρεις μανίκι κι αυτό!Λοιπόν θα σου πώ κάτι δοκίμασα κι εγώ τις συνταγές της Νέλλης και της Ελένης αλλά κατέληξα σε μια πολύ απλή που την εχω βολευτεί πολύ.Βάζω ενα χαρτί λευκό σοφτεξ σε καυτό νερό σε λεκανάκι ολη νύχτα.το πρωί το στίβω και το μαδάω,το αφήνω να στεγνώσει στον ηλιο και μετά το βάζω στο μούλτι και το κάνω μικρά μικρά κομμματάκια.Μετά το βάζω σ ενα μπώλ το ψεκάζω με νεράκι και με του προσθέτω περλίτη πολύ λεπτό.ΤΟν περλίτη τον πήρα απ την λαική απ αυτόν που πουλάει φυτά,και τον έκανα πιο ψιλό στο μούλτι ρίχνω και ατλακόλ και ζυμώνω καλά καλά.Το φυλάω στο ψυγείο σε πλαστικό τάπερ του παγωτού.Αυτά κοριτσάκι θα περιμένουμε να δούμε το τελικό αποτέλεσμα!!!Φιλάκια και καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλώστηνε κι' ας άργησε........
    Καλό μήνα Βάγια μου. Οι μάσκες σου είναι πραγματικά πολύ πολύ ωραίες (μιλάω για τις θεατρικές) κι' ας μην τους έχεις κάνει τίποτα ακόμα. Εμένα μου αρέσουν πολύ!!!! Όσο για την κατασκευή της τρίτης, τι να σου πω..... Χαρά στην υπομονή σου!!!!! Θα είχα πάθει τραλαλά!!!! Σε φαντάζομαι και με πιάνει γέλιο και κλάμα μαζί........ Τα νεύρα μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς σε βρίσκω Βάγια μου!!καλόγουστο το μπλόγκ σου με εξαιρετικές δημιουργίες!!καλό μήνα!και καλή συνέχεια σότι κι αν δημιουργείς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή